Főleg okos és okoskodó marketing szakemberek körében téma s mindig jót vitatkoznak azon, hogy mit is jelent a marketing és az egyes kapcsolódó területek. Van aki extra tudományosan közelít, van aki nem is igazán érzi, mi a különbség az egyes részterületek között. Azonban Allan Dib nagyon röviden így magyarázza el a különbségeket. Zseniális! :)
“Ha a cirkusz a városba jön, és kiragasztja az eseményról szóló színes plakátjait, hogy “Világraszóló cirkuszi esemény lesz szombaton este!”, ez a REKLÁM.
Ha mindezt egy elefánt oldalára is felhelyezi és a város forgalmas pontjain jár-kel az állattal, ez a PROMÓCIÓ.
Ha az elefánt “véletelnül” rásétál a polgármester virágágyására, és a helyi újság ezt azonnal meg is írja, ez a SAJTÓNYILVÁNOSSÁG.
Ha eléri, hogy mind a polgármester, mind pedig a többi olvasó nevessen is rajta, ez a PR.
Ha a város polgárai tüzetesen megnézik a kihelyezett plakátokat és az alapján bővebb információt kapnak arról, milyen szórakozás vár rájuk az est folyamán és választ kapnak a kérdéseikre és ez elapján vesznek részt a cirkuszi esten, akkor ez az ÉRTÉKESÍTÉS.
Ha pedig a fenti lépések előre meg voltak tervezve, akkor az egész folyamat a MARKETING.”
Természetesen a fentiek tovább boncolhatók, de a legfonosabb, hogy elindítson olyan gondolatokat saját vállalkozásunk kapcsán, melyet akár mi is sikerrel tudnánk alkalmazni.
Már csak az a kérdés, honnan szerezzünk be elefántot!